Controlul Financiar Preventiv si Controlul Financiar de Gestiune

  • 14 - 17 noiembrie 2019

  • Predeal - Hotel Carpati

Informatii Administrative

Organizatori

  • Adrian Ciobanu - 0724.271.282
  • Alexandru Capatana - 0733.741.185

Speaker

  • Specialist in Contabilitatea Institutiilor Publice

Certificare

  • In urma evaluarii se acorda Certificat de Participare emis de catre furnizorul de formare profesionala in conformitate cu HG 2066/2008.

Taxe Participare

  • 900 Lei - Servicii Instruire
  • Include suportul de curs in format electronic, mapa de lucru si taxa examinare ANC.
  • 1500 Lei - Servicii Cazare
  • Cazare in regim double si pensiune completa pe durata a 4 zile pentru participant si insotitor.
Formular Inscriere

Informatii Suplimentare

  • Taxa de cazare se poate achita partial/total folosind tichete de vacanta.
  • In vederea eliberarii diplomei A.N.C. sunt necesare urmatoarele documente: Carte de identitate; Certificat de nastere; Diploma de studii superioare; Certificat de casatorie, in cazul schimbarii numelui.
  • Termen inscriere - 12 noiembrie, in limita locurilor disponibile

Tematica

Ordinul nr. 2332/2017 privind modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu

• Ce este controlul financiar preventiv?
– definiția controlului financiar preventiv. Controlul financiar preventiv – parte integrantă a sistemului de control intern/mangerial. Vocabular minimal de control financiar preventiv (terminologie specifică);
– cadrul legislativ al controlului financiar preventiv. Principalele modificări aduse cadrului normativ;
– scopul controlului financiar preventiv. Obiectul controlului financiar preventiv;
– principalii actori în cadrul controlului financiar preventiv.
• Cum se organizează controlul financiar preventiv propriu (CFPP) ?
– elementele necesare pentru organizarea CFPP;
– forme posibile de organizare și situația ideală;
– este posibilă practic externalizarea CFPP ?
– numirea persoanelor desemnate să exercite CFPP;
– documente necesare privind desemnarea persoanelor împuternicite să exercite CFPP;
– exemplu de act de numire;
– deficiențe și erori posibile în organizarea CFPP.
• Cadrul operațiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu
– prevederi normative privind cadrul operațiunilor supuse CFPP;
– etape de realizare și etape necesare actualizării;
– modele de cadru CFPP;
– deficiențe și erori posibile privind cadrul operațiunilor supuse CFPP.
• Liste de verificare
– prevederi normative privind listele de verificare;
– etape de realizare și etape necesare actualizării;
– modele de liste de verificare;
– deficiențe și erori posibile privind listele de verificare;
• Viza de control financiar preventiv propriu
– informații cuprinse în viză și sigiliul personal;
– exercitarea vizei de CFPP electronic; deficiențe și erori posibile;
– registrul privind operațiunile prezentate la viză (model, restricții, erori posibile);
• Procedura de control privind operațiunile prezentate la viză
– aspecte practice privind procedura de control;
– analiza practică pe pași a procedurii de control;
– nota de restituire. Refuzul de viză;
– efectuarea operațiunilor refuzate la viză pe propria răspundere a conducătorului entității publice;
– deficiențe și erori posibile.
• Raportări privind controlul financiar preventiv propriu
– prevederi normative privind raportarea;
– raport privind activitatea de CFPP (machetă);
– deficiențe și erori posibile.
• Răspunderea juridică a persoanei care exercită controlul financiar preventiv propriu
– ce ,,riscă” și cum se poate proteja persoana care exercită CFPP;
– forme ale răspunderii (disciplinară, contravențională, civilă și penală);
– abuzul în serviciu și neglijența în serviciu. Conflictul de interese administrativ și penal;
– studii de caz.
• Codul specific de norme profesionale privind controlul financiar preventiv propriu
– scopul codului. Condiții necesare pentru numirea persoanelor care exercită CFPP;
– principii pentru exercitarea atribuțiilor;
– suspendarea, schimbarea sau destituirea persoanelor care exercită CFPP;
– evaluarea persoanei care exercită CFPP.
• Elemente practice privind exercitarea CFPP
– exemple și studii de caz privind exercitarea vizei de CFPP pentru operațiuni uzuale ale entităților publice;
– deficiențe și erori posibile privind acordarea vizei (riscuri asociate și modalități de gestionare);
– model de procedură operațională privind organizarea și exercitarea CFPP în cadrul unei entități publice.
• Dezbateri și studii de caz personalizate
– discuții libere pe subiectele propuse de participanți în legătură cu temele cursului;
– analiza și soluționarea problemelor practice propuse de participanți;
– dezbaterea studiilor de caz propuse de participanți.

CONTROLUL FINANCIAR DE GESTIUNE

Baza legala de exercitare a controlului financiar de gestiune – HG 1151/2012.
Organizarea controlului financiar de gestiune.
Rolul, formele si continutul controlului financiar de gestiune.
Procedura de control financiar de gestiune; Exemplu practic.
Intocmirea si aprobarea normelor proprii privind exercitarea controlului financiar de gestiune.
Noutati legislative in materia controlului financiar de gestiune. HG nr. 1151/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune.O.U.G nr. 94/ 2011 privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici.
Organizarea si obiectivele controlului financiar de gestiune.
Intocmirea Programului anual de activitate. Procedura operationala CFG.
Procedee si tehnici de exercitare a controlului financiar de gestiune. Intocmirea actelor de control;
Valorificarea constatarilor organelor de control.Rolul CFG in implementarea recomandarilor transmise in urma misiunilor de audit intern sau extern entitatii;
Instrumente de masurare si gestiune a performantei:tabloul de bord; tabloul de situatii; indicatori financiari si nonfinanciari.
Efectuarea de analize asupra activitatii desfasurate in scopul fundamentarii deciziilor managementului si a imbunatatirii performantelor. Controlul de gestiune – instrument de gestionare a performantei;
Bugetarea activitatii; bugetele flexibile si controlul cheltuielilor indirecte; Pilotarea cost-valoare;
Studii de caz.

Formular Inscriere

Predeal - Hotel Carpati

Hotelul Carpati este pozitionat ideal, intr-un cadru natural de vis, avand 93 de camere luminoase, mobilate modern si dotate cu bai individuale cu cabina de dus sau cada si uscator de par, minibar, TV LED,   conexiune gratuita la internet wireless si un balcon de unde turistii cazati se pot bucura de o priveliste incantatoare asupra naturii inconjuratoare.
 
Oaspetii hotelului pot beneficia de o zi relaxanta la Centrul Wellness, ce asigura facilitati precum piscina interioara cu apa incalzita, sauna umeda, sauna uscata, jacuzzi, sala de fitness si masaj.
 
Restaurantul locatiei, cu o capacitate totala de 200 de locuri, vine in intampinarea exigentelor culinare ale turistilor printr-un meniu diversificat. La toate acestea se adauga si o crama, un bar, 2 sali de conferinte de 40 de locuri, respectiv 120 de locuri, ambele dotate coespunzator desfasurarii cu succes a mai multor tipuri de evenimente, o parcare privata cu 50 de locuri, o garderoba pentru echipamente de schi, un seif la receptie si o camera pentru bagaje.

  • Informatii Suplimentare
    Raspundem bucurosi la orice intrebare
  • Mail
    office@consultingpoint.ro
  • Telefon
    0724.271.282 sau 0733.741.185
  • Adresa
    Calea Victoriei, Nr. 21, Etaj 7, Bucuresti